افشای مشخصات گوشی جدید سامسونگ ایلان ماسک در مخالفت با دونالد ترامپ، یک حزب سیاسی جدید تشکیل داد اپلیکیشن‌ها چگونه جاسوسی می‌کنند؟ هوش مصنوعی منابع انرژی را غارت می‌کند | زنگ خطر در مصرف برق و آب گوشی تاشوِ آیفون به‌زودی عرضه خواهد شد | باکیفیت و البته گران! بسته‌های اینترنت اپراتور همراه ایرانسل تا ۷۰ درصد گران شد! (۱۱ تیر ۱۴۰۴) نامه انجمن تجارت الکترونیک به وزیر ارتباطات درباره محدودیت پلتفرم‌ها مجیک V۵ آنر، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان + مشخصات و قیمت وزیر ارتباطات: اختلالات اینترنت ناشی از حملات خارجی است تحقیقات جدید: آلزایمر ممکن است یک بیماری مغزی نباشد مصوبه جدید دولت: پلتفرم‌های آنلاین طلا باید زیر نظر بورس بروند ماینرهای غیرمجاز، سالانه، بیش از ۲ میلیارد دلار به صنعت برق کشور خسارت می‌زنند آیا رابطه‌ای بین خوردن پنیر و کابوس‌دیدن وجود دارد؟ بازارها و خدمات مالی نوبیتکس به تدریج درحال بازگشایی است خستگی ناشی از هوش مصنوعی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟ مایکروسافت: هوش مصنوعی در تشخیص شرایط پیچیده بهتر از پزشکان عمل می‌کند دانشمندان می‌گویند مغز انسان نور تولید می‌کند کمیسیون اینترنت نصر تهران از دولت خواست از آسیب‌دیدگان دیجیتال جنگ هم حمایت کند سامسونگ: به فعال‌سازی ویژگی ضدسرقت گوشی اهمیت بدهید مجلس استفاده و حمل و خرید و فروش استارلینک را ممنوع کرد نمایشگر آیفون ۱۷ بزرگ‌تر از نمایشگر نسل‌های قبل خواهد بود
سرخط خبرها

یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۳۱۰۱۴
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟
اسنادی از مؤثرترین الگوریتم تاثیرگذار بر رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل فاش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سئو سایت‌ها در گوگل مسئله‌ای تخصصی و موثر در دیده شدن سایت است و رتبه بندی سایت‌ها را در صفحات گوگل مشخص می‌کند.حال اسنادی درباره این رتبه‌بندی فاش شده‌اند.

این اسناد را رند فیشکین از شرکت نرم‌افزاری SparkToro با کمک عرفان عظیمی، متخصص ایرانی در حوزه‌ی سئو،  به‌اشتراک گذاشت؛ کسی که تجربه‌ی فعالیت در حوزه‌ی بهینه‌سازی برای موتور‌های جست‌و‌جو (سئو) را دارد.

اسناد فاش‌شده شامل مستندات داخلی رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) می‌شوند و نحوه‌ی عملکرد اجزای مرتبط با تولید نتایج جست‌و‌جو را برای کارمندان شرکت توضیح می‌دهند. حجم کلی اسناد بیش‌از ۲٬۵۰۰ صفحه است و به‌نظر می‌رسد برخی از آنها مربوط‌به سیستم‌های قدیمی‌تر باشند، اما به‌طور کلی به‌روز هستند.

بر اساس شواهد، به‌نظر می‌رسد گوگل اسناد را به‌طور عمومی و احتمالاً غیرعمدی از تاریخ ۲۷ مارس (۸ فروردین ۱۴۰۳) و ازطریق پلتفرم گیت‌هاب دردسترس قرار داده است که البته در تاریخ ۷ می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حذف شدند. از آنجاکه اسناد در دوره‌ی انتشار در سرویس دیگری ایندکس شده بودند، حتی پس‌از حذف، نسخه‌ای از آنها همچنان دردسترس قرار دارد.

داده‌های موجود در اسناد فاش‌شده از گوگل، عواملی را که این شرکت برای مرتب‌سازی نتایج جست‌و‌جو درنظر می‌گیرد نشان می‌دهند، اما وزن و اهمیت نسبی هر کدام از عوامل در رتبه‌بندی نهایی مشخص نیست.

کارشناسان سئو که همواره در تلاش هستند خود را با تغییرات الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل وفق دهند و در نتایج جست‌و‌جو نسبت‌به رقبا در جایگاه بالاتری دیده شوند، احتمالاً اطلاعات فاش‌شده را مفید می‌دانند.

یکی از موارد مؤثر بر نتایج جست‌و‌جوی گوگل که در اسناد فاش‌شده به آن اشاره شده است، NavBoost نام دارد که داده‌های مخلفی مثل امتیازدهی به پرس‌وجو‌های کاربران را انجام می‌دهد. این ویژگی کلیک‌های روی ویدیو‌ها یا تصاویر، ویژگی‌های ویدیو یا تصویر و جست‌و‌جوی مرتبط را برای رتبه‌بندی نتایج درنظر می‌گیرد.

جدیدترین به‌روزرسانی مهم گوگل در بخش جست‌و‌جو، در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) با هدف نمایش محتوای اصیل و مفید اعمال شد. در آن آپدیت سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی گوگل به‌گونه‌ای به‌روز شدند که تشخیص دهند آیا صفحات وب فقط برای موتور‌های جست‌و‌جو بهینه‌سازی شده‌اند یا هدف‌شان ارائه‌ی اطلاعات مفید به کاربران است. (زومیت)

الگوریتم Google’s Navboost Signal چیست؟

Navboost Signal، یکی از الگوریتم‌های پیشرفته گوگل است که به منظور بهبود کیفیت نتایج جستجو برای کوئری‌های مرتبط با ناوبری طراحی شده است. این سیگنال از داده‌های کلیک کاربران استفاده می‌کند تا نتایج جستجو را بر اساس اهمیت و قصد کاربر بهینه سازی کند. اصلی‌ترین هدف Navboost این است که بتواند قصد زیرین جستجو‌ها را درک کرده و نتایجی دقیق و بسیار مرتبط با نیاز‌های ناوبری کاربران ارائه دهد.

این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا با دقت بیشتری به بهینه سازی نتایج جستجو پرداخته و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

الگوریتم Navboost چگونه کار می‌کند؟

Navboost با استفاده از داده‌های کلیک کاربران برای تحلیل و بهبود نتایج جستجو‌های ناوبری طراحی شده است. این الگوریتم پیچیده که بخشی از مجموعه ابزار‌های بهینه سازی جستجوی گوگل است، به شکلی هوشمندانه به ارزیابی این داده‌ها می‌پردازد تا متوجه شود کدام صفحات وب بیشترین ارتباط را با نیاز‌های کاربران دارند.

منابع: زومیت، رنک‌مستر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->